Scanomed - Nukleráis medicina központok

A ScanoMed Kft. mindkét központjában a megfelelő óvintézkedések betartásával a PET-CT vizsgálatok továbbra is zavartalanul folynak.

A ScanoMed Kft. Debreceni Központjában ismét fogadjuk betegeinket általános izotóp és hibrid képalkotó vizsgálatokra.

Az ellátás biztonsága, és a járványveszély csökkentése érdekében szigorú vizsgálati protokollt, továbbá számos megelőző intézkedést vezettünk be pácienseink és dolgozóink egészségének védelmére:


  • Kérjük, az előjegyzett vizsgálati időpontokra ne korábban, hanem pontosan érkezzenek, és a vizsgálat után minél hamarabb hagyják el az egészségügyi intézményt.
  • Az inaktív várókban csak azok tartózkodhatnak, akiknek az időpontja 15-20 percen belüli, továbbá a betegszállítóval érkezők.
  • Kérjük, dolgozóink és a többi páciens megóvása érdekében kísérő nélkül érkezzen! A vizsgálatra érkező betegek – és csak azok – mellett, akik mozgásában, vagy egyéb okból indokoltan segítségre szorulnak, a vizsgálat időtartamára és a váróban tartózkodásra 1 fő kísérő lehet jelen. A további hozzátartozókat megkérjük, hogy a Klinikák területén kívül várakozzanak.
  • A betegvárókban biztosítjuk a várótermi zsúfoltság elkerülését, kérjük, a várakozás során a betegek minél távolabb próbáljanak egymástól elhelyezkedni.
  • A bejáratnál kézfertőtlenítőt helyeztünk el, amelynek használata – mindannyiunk érdekében – minden látogatónknak kötelező.
  • A maszk viselése kötelező a Klinika területén (és a vizsgálatok során is), így intézetünkben is.
  • A vizsgálat előtt testhőmérséklet-mérés történik, illetve tünetek alapján tájékozódunk potenciális fertőzöttségéről. Ha kollégánk fertőzésre gyanúsnak ítéli, a vizsgálat előtt koronavírus szűrővizsgálat eredményét kérheti Öntől.
  • Ha koronavírus-fertőzésre utaló tüneteket (például láz, köhögés, légszomj stb.) tapasztalt magán vagy az Önnel egy háztartásban élő hozzátartozóján, illetve az elmúlt 14 napban külföldön járt vagy más okból felmerül a fertőzés gyanúja, kérjük, a lehető leghamarabb mondja le időpontfoglalását.
  • Az elkészült leletek személyes átvételi lehetősége, valamint a személyes vizsgálati időpontkérés továbbra is szünetel. A leleteket minden esetben postázzuk az Ön által megadott címre.


Az előjegyzett vizsgálatokon kívül kérjük a személyes megjelenés mellőzését! Intézetünkben telefon ügyelet működik, minden a vizsgálatokat érintő kérdéssel, orvosi konzultáció igényével keressék kollegáinkat. A telefonvonalak leterheltsége miatt, azonban kérjük, kérdéseiket lehetőleg az alábbi e-mailen fogalmazzák meg: info@scanomed.hu


Köszönjük megértését és együttműködését!

2020.05.07.

Ismert és kevésbé ismert egészség tippek nyárra

 

A nagyobb nyári melegben kevesebbet sportolunk, lassabban emésztünk és egy-egy nyaralás alkalmával hajlamosak vagyunk teljesen figyelmen kívül hagyni az egészséges táplálkozást is. Ugyanakkor ilyenkor élvezhetjük a napsütést, a vízpartot, a finom gyümölcsöket, így a nyár nagyon jó hatással is lehet szervezetünkre. De hogyan is hozzuk ki a nyár adta lehetőségeket egészségünk felpezsdítésére és kerüljük el a meleg időjárás okozta veszélyeket?

 

  • Hidratáljunk lédús élelmiszerekkel

A nyári időszakban rengeteg friss zöldség és gyümölcs érhető el, melyek hozzájárulnak szervezetünk folyadékigényének kielégítéséhez, és felüdülést nyújtanak a nagy melegben. Fogyasszunk minél többet a nyári friss szezonális zöldségekből és gyümölcsökből!

 

  • Hanyagoljuk a cukrot

Mivel bőven rendelkezésünkre állnak friss gyümölcsök, melyek természetes gyümölcscukorban gazdagok, édességigényünket elégítsük ki velük. Sütemények, desszertek készítésekor is a gyümölcsös változatokat válasszuk.

 

  • D-vitamin és a napozás

A D-vitamin segíti a kalcium felszívódását a táplálékból, így fontos szerepet tölt be az erős és egészséges csontok kialakításában. Az átlagos magyar táplálkozás nem sok D-vitamint tartalmaz, önmagában étkezéssel nehezen lehet a megfelelő D-vitamin szintet biztosítani. Nyáron azonban könnyen hozzájuthatunk a szükséges mennyiségű D-vitaminhoz, ha kellő időt töltünk a napon. A mérsékelt napozás tehát nem csak kellemes dolog, hanem nagyon egészséges is. 20 perc napozással, heti 2-3 alkalommal biztosíthatjuk szervezetünk számára a megfelelő D-vitamin-mennyiséget. Természetesen kerüljük el azokat az időszakokat, amikor az UV-sugárzás nagyon magas, hiszen azzal többet ártunk szervezetünknek, mint amennyi hasznunk származik a D-vitaminból.

 

  • Fogyasszunk sok vitamint nyáron is

A naponta ötször elfogyasztott zöldség és gyümölcs, nemcsak szervezetünk hidratálásában segít, hanem sok-sok vitamint és ásványi anyagot is tartalmaznak, melyekkel érdemes feltölteni szervezetünket előre a hosszú, hideg téli hónapokra is. A legkedveltebb nyári gyümölcsök közé tartoznak az ásványi anyagokban, flavonoidokban és C-vitaminban gazdag piros gyümölcsök, mint az eper, málna, szeder, ribizli, cseresznye, meggy, de hasznos rostokat és vitaminokat tartalmaz a nyári alma, a körte és az őszi-, valamint sárgabarack is. Továbbá ilyenkor érik a piros és zamatos, likopinban gazdag paradicsom, az egyik legfontosabb vitaminforrásunk, a karotint tartalmazó sárgarépa, a C-vitaminban, A-provitaminban valamint B1 és B2-vitaminban gazdag paprika, vagy a sok vasat tartalmazó csemegekukorica. De ilyenkor van a szezonja az A- és C-vitaminban és ásványi sókban gazdag padlizsánnak, patisszonnak, sóskának és spenótnak is. És ne feledkezzünk el az uborka, tök és cukkini fogyasztásáról sem. Az uborka értékes magnézium-, kálium-, vas-, foszfor- és káliumforrás, ezenkívül kedvezően hat a gyomor működésére és kiváló vízhajtó hatású.

 

  • Ügyeljünk a megvásárolt élelmiszerek minőségére és fokozottan ügyeljünk a tárolásukra

A nyári meleget és a friss tápanyagokat a baktériumok is kedvelik, ezért fokozottan ügyelnünk kell a főzés és tárolás körüli higiéniára. A hazavitt élelmiszerek minél előbb kerüljenek a megfelelő helyre. A hűtést igénylő ételekre külön ügyeljünk. A nyers zöldségeket és gyümölcsöket is alaposan mossuk meg, mert könnyen megtelepedhetnek rajtuk a növényvédő szerek maradványai, rovarok vagy a földben lévő szennyeződések is.

 

  • Ne hanyagoljuk, de rövidítsük le az edzéseket

A nyár nem a hosszú, szabadban végzett mozgások ideje, ilyenkor érdemesebb inkább lerövidíteni az edzéstervet. Érdemes lehet akár két részletben, reggel és este is edzeni, a nagy meleg előtt, illetve után is jól eshet egy kis mozgás. Érdemes beszerezni egy szuper légáteresztő, lélegző nyári edzőruhát, amely elszívja a nedvességet, ezáltal szárazon tart, mégis hűsít. Egy fehér sapka vagy kalap beszerzése is fontos, hogy fejünket védjük a forró nyári naptól és megelőzzünk egy esetleges napszúrást. Edzés közben és után pedig különösen figyeljünk arra, hogy bevigyük a szükséges folyadékmennyiséget, hiszen elengedhetetlen az edzés közben kiizzadt folyadékmennyiség azonnali pótlása. Ha nem iszunk eleget, akkor a fokozott fizikai megterhelésnek köszönhetően könnyen megszédülhetünk, illetve gyorsabban kaphatunk napszúrást is. Így akármilyen mozgást is végezzünk, mindig gondoskodjunk róla, hogy legyen egy kis hűsítő folyadék a palackunkban!

 

  • Zuhanyozzunk hideg vízzel

Egy szuper frissítő hideg zuhany az edzés előtt segít lehűteni a szervezetet, és tovább úgy is tartani a nyári forróságban. Érdemes néha a hajat is bevizezni, így amellett, hogy tovább hűsíti a szervezetet, még a napszúrást is segít elkerülni.

 

  • Könnyű ételeket fogyasszunk

A nyári hónapokban szervezetünk kissé takaréklángon ég, ezért jobb, ha nem terheljük gyomrunkat nehéz, zsíros ételekkel, inkább az említett színes gyümölcsökből és zöldségekből válogatunk. A vörös húsok helyett fogyasszunk könnyű fehér húsokat (például pulykát, csirkét), valamint halakat. Friss salátával tálalva igazán üdítő, szervezetünket nem megterhelő fogásokat tudunk elkészíteni. Salátákhoz olajos halakat is nyugodtan választhatunk. Együnk belőlük legalább kétszer egy héten.

 

  • Hidegen sajtolt olajok

Salátákhoz, zöldségekhez jó minőségű, hidegen sajtolt olajokat használjunk, azon kívül, hogy ízletesek és egészségesek, segítik a zsírban oldódó vitaminok beépülését is a szervezetünkbe. Ilyenek a tökmagolaj, a dióolaj, a kukorica- vagy a szőlőmagolaj, az olívaolajok közül az extra szűz olívaolajat válasszuk.

 

  • Használjunk zöldfűszereket

Ízesítésre használjunk zöldfűszereket, melyek üdévé varázsolják az ételt, és felfrissítik szervezetünket is. Kiválóan használható salátákhoz a menta vagy a citromfű, húsokhoz a kakukkfű, rozmaring, lestyán, oregánó, halakhoz a kapor, petrezselyem, bazsalikom.

 

  • Elegendő folyadék

Nyáron különösen figyelnünk kell az elegendő folyadék fogyasztására. 10 kg testsúlyonként minimum 3 dl víz fogyasztása javasolt. A cukrozott italokat próbáljuk meg kerülni, és főként vizet fogyasszunk, a legjobban ez segít a hidratálásban.

 
diagnosztikaBetegségekvizsgálatkérés