Scanomed - Nukleráis medicina központok

A ScanoMed Kft. mindkét központjában a megfelelő óvintézkedések betartásával a PET-CT vizsgálatok továbbra is zavartalanul folynak.

A ScanoMed Kft. Debreceni Központjában ismét fogadjuk betegeinket általános izotóp és hibrid képalkotó vizsgálatokra.

Az ellátás biztonsága, és a járványveszély csökkentése érdekében szigorú vizsgálati protokollt, továbbá számos megelőző intézkedést vezettünk be pácienseink és dolgozóink egészségének védelmére:


  • Kérjük, az előjegyzett vizsgálati időpontokra ne korábban, hanem pontosan érkezzenek, és a vizsgálat után minél hamarabb hagyják el az egészségügyi intézményt.
  • Az inaktív várókban csak azok tartózkodhatnak, akiknek az időpontja 15-20 percen belüli, továbbá a betegszállítóval érkezők.
  • Kérjük, dolgozóink és a többi páciens megóvása érdekében kísérő nélkül érkezzen! A vizsgálatra érkező betegek – és csak azok – mellett, akik mozgásában, vagy egyéb okból indokoltan segítségre szorulnak, a vizsgálat időtartamára és a váróban tartózkodásra 1 fő kísérő lehet jelen. A további hozzátartozókat megkérjük, hogy a Klinikák területén kívül várakozzanak.
  • A betegvárókban biztosítjuk a várótermi zsúfoltság elkerülését, kérjük, a várakozás során a betegek minél távolabb próbáljanak egymástól elhelyezkedni.
  • A bejáratnál kézfertőtlenítőt helyeztünk el, amelynek használata – mindannyiunk érdekében – minden látogatónknak kötelező.
  • A maszk viselése kötelező a Klinika területén (és a vizsgálatok során is), így intézetünkben is.
  • A vizsgálat előtt testhőmérséklet-mérés történik, illetve tünetek alapján tájékozódunk potenciális fertőzöttségéről. Ha kollégánk fertőzésre gyanúsnak ítéli, a vizsgálat előtt koronavírus szűrővizsgálat eredményét kérheti Öntől.
  • Ha koronavírus-fertőzésre utaló tüneteket (például láz, köhögés, légszomj stb.) tapasztalt magán vagy az Önnel egy háztartásban élő hozzátartozóján, illetve az elmúlt 14 napban külföldön járt vagy más okból felmerül a fertőzés gyanúja, kérjük, a lehető leghamarabb mondja le időpontfoglalását.
  • Az elkészült leletek személyes átvételi lehetősége, valamint a személyes vizsgálati időpontkérés továbbra is szünetel. A leleteket minden esetben postázzuk az Ön által megadott címre.


Az előjegyzett vizsgálatokon kívül kérjük a személyes megjelenés mellőzését! Intézetünkben telefon ügyelet működik, minden a vizsgálatokat érintő kérdéssel, orvosi konzultáció igényével keressék kollegáinkat. A telefonvonalak leterheltsége miatt, azonban kérjük, kérdéseiket lehetőleg az alábbi e-mailen fogalmazzák meg: info@scanomed.hu


Köszönjük megértését és együttműködését!

2020.05.07.

Sportolással kapcsolatos tanácsok otthonra

 

A koronavírus-járvány miatt bevezetett kijárási korlátozás, és az önkéntes karantén nagyon megváltoztatta a mindennapi életünket. A bezártság miatt azonban nem szabad lemondanunk a rendszeres sportról, a mindennapi mozgás továbbra is létfontosságú az egészségünk megőrzése érdekében. Számos lehetőségünk van otthon is a sportolásra, a szobabiciklitől és a taposógéptől kezdve az egyszerű súlyzós gyakorlatokon át az eszköz nélküli sportokig, mint az aerobik, a jóga vagy a pilates.

 

Miért fontos otthon is rendszeresen mozogni?

A sport az alábbi nagyon fontos pozitív változásokat eredményezheti:

  • fejleszti a szervezet ellenálló képességét, így kevésbé leszünk fogékonyak a fertőzésekre
  • fokozza a vérkeringést, ezáltal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét
  • stresszlevezető hatással bír, javítja a hangulatot, így csökkenthető a depresszió kialakulásának esélye
  • fejleszti a tüdőkapacitást, segíti az anyagcsere-folyamatok helyes működését
  • növeli a fizikai és a szellemi teherbírást
  • növeli az izomerőt, az állóképességet és a gyorsaságot

 

Mikre figyeljünk az otthoni sportolás során?

  • Készítsük elő a terepet

Az első és egyik legfontosabb, hogy csináljunk helyet a mozgáshoz, pakoljuk el a szétdobált holmikat, ruhákat. Ezután, ha az időjárás engedi, nyissunk ablakot. Ez ugyanis segíthet abban, hogy felébredjünk és úgy érezzük, készen állunk egy kis mozgásra.

 

  • Tudatosítsuk, hogy nem a mennyiség számít

Fontos tudatosítani magunkban, hogy minden gyakorlat számít. Ha úgy érezzük, csak pár guggolásra és néhány fekvőtámaszra van időnk, akkor biztassuk magunkat és igenis teljesítsünk minden gyakorlatból annyit, amennyit csak tudunk. Guggolásokat például bárhol csinálhatunk, meglehetősen gyors gyakorlat és felszerelés sem kell hozzá.

 

  • Írjunk emlékeztetőket

Természetesen az otthoni edzés egyik nagy előnye, hogy bármikor időt szakíthatunk rá. Ám ez a szabadság gyakran ahhoz vezet, hogy a pihenést választjuk a fitneszszőnyeg helyett. De aki ugyanúgy emlékeztetőket ír a naptárjába az edzésekről, mint más fontos programokról, az bebiztosítja magát, és biztosan motivált marad.

 

  • Szerezzük be az alapvető felszerelést

Az otthoni edzéshez az edzőcipőn és a légáteresztő ruházaton kívül egy jó fitneszszőnyegre lehet még szükség. Természetesen, akinek van otthon jógaszőnyege, azt is használhatja. A tornaszőnyeggel nem csak sokkal kényelmesebbek lesznek a talajon elvégzett gyakorlatok, de biztonságosabb is. A parkettán a csúszás veszély igen nagy, a szőnyeg pedig kidörzsölheti a bőrt.

 

Milyen típusú gyakorlatokat végezzünk?

  • Kardió

Kardió jellegű mozgásnak nevezik azokat a sportokat, melyek megemelik, és huzamosabb ideig magasan tartják a pulzusszámot. Az ismétlődő, folyamatos mozgás hatására nemcsak a zsírégetés indul be, de a végtagok mozgásával a vér áramlása is fokozódik az egész testben. A véráramlás felgyorsulásával javul a szervezet anyagcseréje és gyorsabban képes megszabadulni a lerakódott méregtől is, valamint a zsíroktól. Ilyen típusú mozgásforma a saját testsúlyos edzés, mely az egyik leghatékonyabb módja a fogyásnak és a test formálásának.

Ezek pedig nem csak nagyon hatékonyak, de tényleg bárhol elvégezhetőek, akár a nappali sarkában is. A kardió mozgások elsősorban nagy izmokat mozgatnak meg, és monoton módon kell őket végezni. Jó példa erre a futás, biciklizés, úszás. De nem csak szabadtéri lehetőségek vannak kardió mozgásra. Akár otthon is végezhető kardióedzés. Nagyon hatékony edzés lehet például az otthoni guggolás, helyben futás vagy a négyütemű fekvőtámasz.

 

  • Súlyzós edzések

A súlyzós edzésformák, a különböző súlyzószettek nem véletlenül olyan népszerűek az edzőtermekben. A legjobb bennük pedig az, hogy a kisebb súlyzó szettek otthon is könnyen tárolhatók, áruk pedig nem rúg az egekbe. Vigyázzunk azonban, hogy mindig megfelelő méretű és súlyú eszközt válasszunk, és ne vigyük túlzásba a gyakorlatokat! Otthon is egyszerűen végezhető gyakorlat például az súlyzó oldalemelés vagy előreemelés állva, a döntött törzsű oldalemelés vagy a bicepsz gyakorlatok állva váltott karral.

 

  • Pilates, jóga

Tévedés azt gondolni, hogy minél gyorsabb egy edzés, annál hatékonyabb. A pilates is egy lassú sport, mégis nagyon látványos eredményeket lehet vele elérni, hiszen, ha lassan végezzük a különböző gyakorlatokat, akkor több időt vannak az izmok feszes állapotban. A pilates otthoni végzéséhez is csak egy tornaszőnyegre lesz szükségünk a kardió edzésekhez hasonlóan. Az eszközökön felül érdemes megjegyezni, hogy a pilates szakszerű végzéséhez némi előképzettségre is szükség lesz a sportot illetően, hiszen ez egy rendkívül összetett mozgásforma, ahol a szabályos gyakorlatvégzés elengedhetetlen. A módszer lényege, hogy olyan egyenletes, fokozatosan felépített gyakorlatokból áll, amelyek elősegítik izomzatunk harmonikus egységként történő működését. Egyúttal magába foglal egy olyan speciális légzéstechnikát, melynek segítségével nemcsak a szervezet oxigénellátása növelhető, hanem a fizikai teljesítmény is jelentősen fokozható.

A jóga pedig leginkább olyan gyakorlatokra épül, amelyekben a légzés és a testtartás segítségével erősíteni és formálni lehet az izmokat. Ezek otthoni végzéséhez számos online oktató videó áll rendelkezésre, melyek már egészen kezdő szintűeknek is nagy segítséget nyújthatnak.

 

Ha nem szeretnénk hamar megunni az otthoni mozgást, akkor érdemes variálnunk a gyakorlatokat, sőt akár a választott sportokat is. Próbáljunk több különböző gyakorlatsort végezni, akár felváltva, így biztosan nem fogunk egyhamar belefásulni az otthoni edzésekbe. Ha videók segítségével edzünk, sokat segíthet, ha több különböző edző csatornáját is átböngésszük, míg meg nem találjuk azt, aki a leginkább megfelel az ízlésünknek és az elvárásainknak. A lényeg, hogy ne veszítsük el a kedvünket, és akkor is tegyünk fittségünk és egészségünk érdekében rendszeres mozgással, ha huzamosabb ideig nem tudunk otthonunkon kívül sportolni.

 
diagnosztikaBetegségekvizsgálatkérés