Scanomed - Nukleráis medicina központok

A ScanoMed Kft. mindkét központjában a megfelelő óvintézkedések betartásával a PET-CT vizsgálatok továbbra is zavartalanul folynak.

A ScanoMed Kft. Debreceni Központjában ismét fogadjuk betegeinket általános izotóp és hibrid képalkotó vizsgálatokra.

Az ellátás biztonsága, és a járványveszély csökkentése érdekében szigorú vizsgálati protokollt, továbbá számos megelőző intézkedést vezettünk be pácienseink és dolgozóink egészségének védelmére:


  • Kérjük, az előjegyzett vizsgálati időpontokra ne korábban, hanem pontosan érkezzenek, és a vizsgálat után minél hamarabb hagyják el az egészségügyi intézményt.
  • Az inaktív várókban csak azok tartózkodhatnak, akiknek az időpontja 15-20 percen belüli, továbbá a betegszállítóval érkezők.
  • Kérjük, dolgozóink és a többi páciens megóvása érdekében kísérő nélkül érkezzen! A vizsgálatra érkező betegek – és csak azok – mellett, akik mozgásában, vagy egyéb okból indokoltan segítségre szorulnak, a vizsgálat időtartamára és a váróban tartózkodásra 1 fő kísérő lehet jelen. A további hozzátartozókat megkérjük, hogy a Klinikák területén kívül várakozzanak.
  • A betegvárókban biztosítjuk a várótermi zsúfoltság elkerülését, kérjük, a várakozás során a betegek minél távolabb próbáljanak egymástól elhelyezkedni.
  • A bejáratnál kézfertőtlenítőt helyeztünk el, amelynek használata – mindannyiunk érdekében – minden látogatónknak kötelező.
  • A maszk viselése kötelező a Klinika területén (és a vizsgálatok során is), így intézetünkben is.
  • A vizsgálat előtt testhőmérséklet-mérés történik, illetve tünetek alapján tájékozódunk potenciális fertőzöttségéről. Ha kollégánk fertőzésre gyanúsnak ítéli, a vizsgálat előtt koronavírus szűrővizsgálat eredményét kérheti Öntől.
  • Ha koronavírus-fertőzésre utaló tüneteket (például láz, köhögés, légszomj stb.) tapasztalt magán vagy az Önnel egy háztartásban élő hozzátartozóján, illetve az elmúlt 14 napban külföldön járt vagy más okból felmerül a fertőzés gyanúja, kérjük, a lehető leghamarabb mondja le időpontfoglalását.
  • Az elkészült leletek személyes átvételi lehetősége, valamint a személyes vizsgálati időpontkérés továbbra is szünetel. A leleteket minden esetben postázzuk az Ön által megadott címre.


Az előjegyzett vizsgálatokon kívül kérjük a személyes megjelenés mellőzését! Intézetünkben telefon ügyelet működik, minden a vizsgálatokat érintő kérdéssel, orvosi konzultáció igényével keressék kollegáinkat. A telefonvonalak leterheltsége miatt, azonban kérjük, kérdéseiket lehetőleg az alábbi e-mailen fogalmazzák meg: info@scanomed.hu


Köszönjük megértését és együttműködését!

2020.05.07.

Növekvő stressz koronavírus-járvány idején. Mit tegyünk ellene?

 

Az egész világot megrázó és kétségek, félelmek közt tartó koronavírus-járvány sokakban szorongást és stresszes állapotot idéz elő. A szakemberek szerint azonban a koronavírus miatti nyugtalanság teljesen normális reakciónak tekinthető. Ha viszont ez már félelemmel, a tehetetlenség érzésével, vagy a hétköznapokban állandósuló pánikkal vegyül, akkor ideje bevetni néhány jó módszert önmagunk megnyugtatására.

 

Mi a pánik és mitől alakul ki?

Ha kitör a pánik, akkor az emberek számára a megszokott viselkedési normák felülíródnak, és a félelem hatása alatt olyan cselekedetekre képesek, melyek normál körülmények között eszükbe sem jutnának. Aki pánik helyzetben érzi magát, az csak a saját intenzív félelmeivel képes foglalkozni, és közben nem tud másokra figyelni.

Az első pánikkeltő faktor a félelem az ismeretlentől. A koronavírusról annyit tudunk, hogy vannak halálos áldozatai, és egyelőre ismeretlen az orvosok előtt a betegség teljes kórképe, a vírus elleni vakcina pedig még nem áll rendelkezésünkre. De a pánik nemcsak az ismeretlentől való félelem miatt alakul ki, hanem amiatt is, mert az emberek alkalmazkodóképessége a változásokhoz a jelen korban nagyon alacsony szinten van. Ha valakiben kialakul a pánik érzése, az alapvetően a stressz-szint megemelkedésével is jár.

 

Mi a stressz és mik a következményei?

A stressz alapvetően egy hasznos reakció a megterhelő környezeti hatásokra. Amennyiben azonban az elhúzódó környezeti behatások meghaladják alkalmazkodóképességünket, a stressz-reakció már nem adaptív, a reakciónk káros a szervezetünkre nézve. Elhúzódó stresszes állapot egyik következménye, hogy csökken az immunrendszer működőképessége.

Az új típusú koronavírus világjárvánnyal kapcsolatban sok szó esik arról, mit tudunk tenni annak érdekében, hogy megelőzzük a megfertőződést, vagy csökkentsük a tünetek súlyosságát? Sok szó esik a D3-vitamin szerepéről, a krónikus betegségben szenvedők fokozott védelméről vagy a szociális izolálódás fontosságáról. De arról keveset beszélünk, mit tesz velünk a tartós stressz, a bizonytalanság okozta szorongás, vagy a kényszerű magány.

A szorongásból fakadó, ebből kialakult és megélt trauma, testi, lelki betegség elfojtása, vagy a helytelen megfelelési kényszerhez való alkalmazkodás, a későbbiekben sajnos erős szenvedést, kimerülést, szorongást válthat ki. Ennek jellemző tünetei lehetnek: a trauma állandó újra átélése, rémálmok, állandó készenléti érzés, alvászavar, felerősödött félelmi reakciók.

 

Mit tegyünk a nyugodtságunk megőrzése érdekében?

  • Tájékozódjunk hiteles forrásokból!

Nagyon fontos, hogy a lakosság csak hivatalos, megbízható forrásokból tájékozódjon. Számos álhír, ezeket terjesztő portál jött létre, és sajnos sokan ezeket olvassák, és az ott kapott hamis információk alapján alkotnak véleményt. Nagyon fontos azonban, hogy maradjunk jól informáltak, ne csak a statisztikákat olvassuk el, hanem a hírekre, összefüggésekre is figyeljünk. Ha minden lehetséges információ birtokában vagyunk, az is segíthet oldani a szorongást. A szakértők szerint viszont ne csak az új fertőzésekről és esetleges halálesetekről szóló cikkeket olvassuk, hanem a pozitívabb hangvételű írásokat is.

 

  • Szűrjük a közösségi médián keresztül áramló információkat is!

Érdemes azonban különbséget tenni aközött, hogy valaki jól informált, vagy a hírek megszállottja. A közösségi médiában rengeteg hír és álhír terjed a koronavírusról, ezek az oldalak pedig teret engednek az úgynevezett anticipációs szorongásnak, amikor mindenki arra készül, hogy valami rossz fog történni. Több szakértő is azt tanácsolja, próbáljuk minimalizálni a közösségi médiából való tájékozódást, és amikor csak lehet, csatlakozzunk le az internetről.

 

  • Ne keltsünk pánikot, őrizzük meg higgadtságunkat!

A pánikkeltés sosem vezet jóra. Hasznos lehet mérlegelni a hozott rendelkezések hasznos, illetve káros mivoltát. Sok ember megélhetése került veszélybe, az oktatás megreformálása is okozott mind a diákok, mind a pedagógusok, mind a szülők körében feszültséget, az egészségügyi dolgozók mindennapjai veszélyeztetetté váltak. A célja azonban mindenkinek ugyanaz, a járvány mielőbbi legyőzése. Ehhez kell a jelen helyzet nyugodt, józan ésszel való átgondolása és a pozitív jövőkép szem előtt tartása.

 

  • Tartsunk kapcsolatot szeretteinkkel!

Jelenleg a mindennapok nagyfokú átalakítása zajlik, ami szintén nem megy könnyen. Hasznos lehet, ha a bennünk lévő gondolatokról, félelmekről, felmerülő kérdésekről beszélünk a családunkkal, barátainkkal, kollegáinkkal. Nagyon fontos tehát, hogy a koronavírus-járvány tombolása során is rendszeresen beszéljünk távol élő szeretteinkkel és barátainkkal. A kapcsolattartásra ugyanis ma már rengeteg online és virtuális platform biztosít lehetőséget.

 

  • Fontos a kiegyensúlyozott evés és alvás!

A kiegyensúlyozott táplálkozás és az alvás szerepét is kiemelték a szakértők, ugyanis, ha egészségesen étkezünk és legalább 7 órát alszunk éjszakánként, akkor napközben még hatékonyabban kezelhetjük a stresszt.

 

  • Mozogjunk rendszeresen!

A szorongást a rendszeres mozgás is hatékonyan oldja, így a koronavírus-helyzet közben is a segítségünkre lehet. A kardiógyakorlatok minden megkérdezett szakértő szerint remek választást jelentenek, a koncentrációt igénylő mozgásformák pedig, mint például a tánc is segíthetnek elterelni a figyelmünket a szorongást kiváltó eseményekről. De egy kis otthoni jóga és néhány relaxációs gyakorlat is jót tehet.

 

Van, amikor mindent megteszünk, de mégis elhatalmasodik rajtunk a szorongás, magányosak vagyunk, kizökkent a napi rutinunk. Ezekben a valós és komoly krízishelyzetekben fontos professzionális segítséget igénybe venni. Ma már számos alapítványi és üzleti vállalkozás nyújt segítséget online kríziskezelésben, bátran vegyük igénybe a szolgáltatásokat.

“Félelemmel teli gondolataink ugyanolyan intenzitással teremtő erejűek és vonzanak nehézségeket életünkbe, mint ahogy a konstruktív és pozitív gondolatok pozitív dolgokat vonzanak. Teljesen mindegy, milyen egy gondolat természete, mindig saját természetének megfelelően teremt. Amikor mindez az ember tudatába vésődik, akkor fogja fel a lenyűgöző erőt, mely rendelkezésére áll.” (Claude Bristol)

Az idézet szellemében mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy tartsuk szem előtt a pozitív, lélekemelő dolgokat. Élvezzük a napsütést, kertészkedjünk, hallgassunk zenét, olvassunk regényeket, sakkozzunk, játszunk társasjátékokat, nézzünk jó filmeket, legyünk optimisták, amennyire csak lehet! Maradjunk ki a pánikhelyzetekből és tartsunk kapcsolatot szeretteinkkel, barátainkkal!

 
diagnosztikaBetegségekvizsgálatkérés