Scanomed - Nukleráis medicina központok

Az életmódváltás gyakori hibái és ezek elkerülése

Sokat hallunk arról, hogy mit kell tennünk egészségünk megőrzése érdekében, de a valóságban sokszor mégsem olyan egyszerű áttérni a kiegyensúlyozott, egészséges étrendre és beiktatni az életünkbe a rendszeres testmozgást. Először tegyünk rendet a fejünkben, ugyanis bizonyos szokások, ételek és rendkívüli mértékű tudatosság nélkül nem működik a dolog!

Életmódváltás során az egyik legfontosabb feladat, hogy a rendszeres testmozgást tartósan beépítsük a mindennapjainkba. Sokak azonban éppen e téren futnak bele elkerülhető buktatókba, érdemes tehát már előre felkészülni a lehetséges nehézségekre.

A testtömeg index (BMI) alapján a magyar lakosság több mint fele esik az elhízott és a túlsúlyos kategóriába, ami nemcsak esztétikai, hanem egészségügyi szempontból is problémákat okozhat. Ezt is szem előtt tartva igyekszünk néhány tipikus hibára felhívni a figyelmet, melyek az egészségügyileg fontos diéta és mozgás betartását gátolhatják.

Ne a negatívumok lebegjenek a szemünk előtt!

Az eredmények nem azonnal jönnek, ami bosszúsággal tölthet el minket. Közben elfelejtjük, hogy néhány centivel keskenyebb a combunk, feszesebb a bőrünk, energikusabbak vagyunk reggelente, jobban bírjuk a stresszt. A negatív gondolatokkal szemben azonnal állítsunk szembe pozitív történéseket is!

Legyünk türelmesek!

Az életmódváltás nem megy egyik pillanatról a másikra, és ezt tudatosítanunk kell magunkban. A testünknek időre van szüksége, hogy alakuljon, de ha kitartóan és rendszeresen mozgunk, edzünk valamit, egészségesen étkezünk, akkor az eredmény sem marad el.

Ne essünk túlzásba, pihenjünk eleget!

Aki életmódot akar váltani és beleveti magát a mozgásba, előfordul, hogy annyira belelendül, hogy túlzásba viszi a dolgokat, és heti 5-6 edzést is csinál. Ez könnyen sérüléshez, túlterheléshez, fáradtsághoz vezethet, ami hatására az edzések sikertelenek lesznek. Fontos megtalálni az arany középutat az edzésekben, heti 2-3 edzéssel és kellő pihenéssel, sokkal hatékonyabban érhetjük el a kívánt eredményt!

Bízzunk magunkban és higgyünk a pozitív megerősítéseknek!

Gyakran előfordul, hogy a kapott pozitív visszajelzéseket fenntartásokkal kezeljük. Még a bókokra sem reagálunk pozitívan, pedig nem véletlenül mondják, milyen jól nézünk ki, vagy mennyire fittnek látszunk.

Osszuk be az időnket!

A pörgős hétköznapok során sokszor előfordul, hogy mindent előbbre helyezünk, mint például a sportolást. Gyakran nehezen tudjuk magunkat rávenni arra, hogy elmenjünk valamit edzeni. Pedig szükségünk van némi akaraterőre, hogy rendszeresen mozogjunk, és ettől jobban is érezzük magunkat.

Étkezzünk naponta többször, kevesebbet és egészségesebbet!

A napi két-háromszori kiadósabb étkezés helyett, öt kisebb étkezést iktassunk be, így az étkezéseknél a vércukorszint kevésbé emelkedik és a gyomrot is kevésbé terheli. Fontos a változatos, kiegyensúlyozott táplálkozás, több zöldséget, gyümölcsöt, levest, teljes kiőrlésű termékeket együnk.

Állítsunk reális célokat magunk elé!

Ugyancsak gyakran fordul elő, hogy az életmódváltók irreális célokat tűznek ki maguk elé. Nem látják helyesen a saját állapotukat és adottságaikat, ráadásul olyan példaképeket állítanak maguk elé, amit sohasem érhetnek el, és ez csak kedvüket szegheti.

Nem szerencsés, ha egy kezdő futó azonnal be szeretne nevezni egy néhány héttel később esedékes maratonra. Fontos tehát, hogy a céljainkat - egészséges önkritikával - mindig saját magunkhoz igazítsuk, majd igyekezzünk azokat fokozatosan, lépésről lépésre elérni!

A megszokott életmódunkon változtatni nem könnyű folyamat, de nem is lehetetlen, ráadásul egészségünk megőrzése érdekében nagyon is érdemes! Vannak ugyan buktatók, amik nehezítik a folyamatot, de ha előre felkészülünk rájuk, akkor nagyobb az esélyünk a sikerre!

Végezetül összefoglaljuk mi az, amire figyelnünk kell, mi az, ami segíthet abban, hogy sikeres életmód váltást tudjunk véghezvinni. Ne feledjük, minden a fejben dől el!

  • Teremtsük meg a változáshoz szükséges feltételeket magunk körül, nőjünk fel a feladathoz és merjünk változtatni!
  • Ne akarjunk gyors eredményt elérni, ne a nyári strandformára készüljünk, hanem a hátralévő egészségesebb életünkre!
  • Fokozatosan szoktassuk magunkat a megváltozott életünkhöz!
  • Legyünk kövezetesek és kitartók!
  • Hagyjuk el a komfort zónánkat! Lemondások, kényelmetlenségek, életvitel átszervezés nélkül nem fog a dolog működni!
  • Ne legyünk restek segítséget, támogatást kérni olyanoktól, akiknek több a tapasztalatuk a témában, igyekezzünk minél többet tanulni, informálódni, de lehetőleg hiteles forrásokból!

 

 
diagnosztikaBetegségekvizsgálatkérés