Scanomed - Nukleráis medicina központok

A téli hidratáció fontossága

A száraz bőr különös odafigyelést, fokozott gondoskodást igényel különösen télen. A hideg és a meleg gyors váltakozása, illetve az általánosan alacsony páratartalom megterhelőbb, mint gondolnánk!

Gondosan oda kell figyelnünk arra, hogy mennyi folyadékot iszunk meg naponta. Ez ugyanis nemcsak nyáron, de télen is nagyon fontos. Legjobb, ha a napi folyadékszükséglet túlnyomó részét szénsavmentes ásványvíz formájában fedezzük, a cukros üdítőket pedig kerüljük. Magas vitamin és ásványi anyag tartalmuk miatt a 100 százalékos gyümölcslevek fogyasztása szintén ajánlott. A megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás mellett ügyeljünk arra is, hogy lehetőleg minden nap legyen leves az asztalon.

A folyadék fogyasztás mellett bőrünk hidratációjára is figyelnünk kell. A téli időszakban a bőrben kevesebb faggyú és szaruzsír termelődik a szokásosnál, így a nyáron olajosan fénylő bőr állapota rendszerint normalizálódik, míg a „normál” és szárazabb bőr azonban zsírosabb krémet igényel.

Nemcsak azért érdemes bőrünket hidratálni, hogy egészségesebbnek és fiatalosabbnak nézzen ki, de azért is, mert ezzel akadályozhatjuk meg, hogy bőrünk sebes, repedezett legyen. Ehhez azonban gazdagabb ápoló krémekre lesz szükségünk, amelyek segítenek, hogy a bőr védelmi funkciója jól működjön. A téli hidegebb és szárazabb levegőben a sűrűbb textúrájú, zsíros, olajos készítmények gazdagon táplálják bőrünket. Érdemes minden fürdés után testápoló krémet használni.

Figyeljünk az éjszakai gondos arcápolásra is, és gazdag bőrazonos olajszérummal töltsük fel a bőr mély irha rétegét. Ezzel megszüntetjük a mélyrétegi dehidrációt az arcunkon, és így a nappali hideget is jobban tolerálja a bőrünk.

Emellett a fagyos időszakban, ha kint is mozgunk, válasszunk gazdag olajtartalmú krémet, mert a téli csípős hidegtől és a fagyos széltől a telített zsírokban gazdag olajok és viaszok képesek megvédeni a bőrt. Ha tehetjük, azokat az ápoló krémeket részesítsük előnyben, melyek nagy arányban természetes növényi olajokat és vajakat tartalmaznak, mint a sheavaj, a makadámdió, jojoba-, kókusz-, avokádó- és mandulaolaj, mert ezek hatékonyan gyógyítják a bőr felületén keletkezett hámsérüléseket is.

Hidratáció szempontjából a hajunkra is fontos odafigyelni. Sokan nem fordítanak elegendő figyelmet a hajuk ápolására, ami nagy hiba, főleg télen. A zord mínuszokra a haj ugyanolyan rosszul reagál, mint a bőrünk. Kellő odafigyeléssel elkerülhetjük a hajhullást, a töredezést. Amennyiben nem szeretnénk kicsit többet tenni hajunk hidratáltságának megőrzése érdekében, akkor elegendő lehet egy már bevált, nehezebb állagú balzsam vásárlása, amit a megszokottól eltérően több ideig hagyunk beszívódni. Természetesen még jobb, ha utána hajpakolást, maszkot, kiöblítést nem igénylő spray-t vagy olajat kenünk még a hajvégeinkbe, hogy télen is egészséges és szép hajkoronánk lehessen.

A megfelelő mennyiségű folyadék tehát a téli hónapokban is elengedhetetlenül fontos kívülről és belülről is. Folyadék hiányában a bőr kiszárad, veszít rugalmasságából, következésképp kevésbé tud ellenállni az idő múlásának is. Elégtelen folyadékbevitel mellett a különböző hidratáló készítmények sem tudják a kívánt hatást elérni, a hozzájuk fűzött reményeket csak bőséges folyadékfogyasztás mellett képesek beváltani.

  • Mit tegyünk csontjaink egészségéért?

    Az egészséges csontrendszer elengedhetetlen a jó tartáshoz, az erőhöz, az állóképességhez, de a csontok a belső szerveinket vagy bizonyos idegeket is védenek.

  • Szeptember 21. - Az Alzheimer Világnapja

    Az Alzheimer Világnap évenkénti megrendezését 1994-ben indította útjára a Nemzetközi Alzheimer Társaság (ADI) az Egészségügyi Világszervezet (WHO) támogatásával, és napjainkra már több mint 80 ország csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez.

  • Egy nem mindennapi életmódtrend Japánból

    Csökkenti a stresszt, a szorongást, a depressziót, a vérnyomást, a kortizol nevű stresszhormon szintjét, a pulzusszámot, és erősíti az immunredszert.

  • Az olvasás egészségünkre gyakorolt hatásai

    Kevesen tudják, hogy az olvasás amellett, hogy kitűnő kikapcsolódás, kifejezetten egészséges is. Még akkor is érezhetjük jótékony hatását, ha csak napi öt-tíz percet szentelünk rá.

 
diagnosztikaBetegségekvizsgálatkérés